Motorsport mit der Giulietta TCR und der Giulia ETCR von RomeoFerraris

  • Auf der Website von Romeo Ferraris findet sich zumindest folgende Info:

    "...In der Zukunft der WSC, die das technische Reglement der TCR erstellt und verwaltet, wird es einen Hybridantrieb geben, und Romeo Ferraris hat bei diesem Prozess sofort eine Schlüsselrolle gespielt. Dank der Erfahrungen, die der Hersteller aus Opera mit dem TCR-Projekt Alfa Romeo Giulietta und der vollelektrischen Giulia in der FIA ETCR gesammelt hat, wurde er von der WSC Group ausgewählt, das neue Hybridmodul auf der Rennstrecke zu testen.

    In den letzten Monaten hat Romeo Ferraris ein Beispiel der Giulietta TCR zur Verfügung gestellt, nachdem die notwendigen technischen Lösungen untersucht und umgesetzt wurden, um den Mitarbeitern der WSC Group die Möglichkeit zu geben, Daten und Erkenntnisse im Hinblick auf 2024 zu sammeln, wenn das Renndebüt der TCR-Autos in Hybridversion geplant ist..."

    (Übersetzt mit http://www.DeepL.com/Translator)

  • Wow! :-C

    "In the second round of the IMSA Michelin Pilot Challenge at Sebring, the TCR win went to the Alfa Romeo Giulietta Veloce of Tim Lewis and Roy Block run by Florida-based KMW Motorsports. Lewis made his move to the lead after several corners of side-by-side racing with the Bryan Herta Autosport Hyundai Elantra N of Robert Wickens, pulling ahead just before the final full-course caution came out with ten minutes remaining in the two-hour event..."

    Quelle: WSC Media

    Weiter geht's in Laguna Seca am 13. Mai.

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  • Hm..es ist gekommen, wie ich in #400 schon vermutet habe. Das Aus für die eTCR 2023 wurde beschlossen.

    Hier ein Auszug aus der Pressemitteilung:

    ETCR, eTouring Car World Cup

    March 25, 2023

    Following a series of discussions with various stakeholders, Discovery Sports Events announces it will not promote the ETCR, eTouring Car World Cup during 2023.

    Over recent months, there have been extensive discussions around the next phase of the series, including its sporting and regulatory format as a priority. In particular, recognising the importance of further integrating the traditional Touring Car DNA within the series to create the best stage for electric car racing. One with a packed grid that maximizes the appeal to fans, manufacturers, and drivers.

    Despite the efforts made by all parties to finalise the new sporting and regulatory framework that meets the needs of the manufacturers, the necessary conditions could not be implemented in a satisfactory manner ahead of launching a full season.

    Quelle: Discovery Sports Events

  • Die FIA äussert sich in einer Stellungnahme enttäuscht über den Ausstieg des ETCR-Promoters 'Discovery Sports Events' für die Saison 2023. Die beteiligten Werke sowie Romeo Ferraris sehen in der Serie dennoch Zukunftschancen und hoffen auf ein Re-Launch mit optimierten Bedingungen.

    Romeo Ferraris confident ETCR ‘has a future’

    Romeo Ferraris General Manager Michela Cerruti says she feels ‘there is a future’ for the ETCR eTouring Car World Cup despite Discovery Sports Events announcing that it would not promote the series in 2023.

    Romeo Ferraris had been the only Independent outfit to develop a car for ETCR, with the Alfa Romeo Giulia going up against factory-backed entries from both Hyundai and Cupra.

    Despite running to a smaller budget, the Italian squad secured a round win in both 2021 and 2022 – with Phillip Eng and Maxime Martin – and would take a best championship finish of fourth with Martin last year.

    ETCR had been the focus of Romeo Ferraris’ racing activities across the past two years, with the team confident that there was a future for the series despite Discovery’s announcement.

    “As Romeo Ferraris, we are sorry to hear the news and we would like to thank Discovery for the commitment and efforts they put in the series,” Cerruti told TouringCarTimes.

    “We were among the first ones to believe in ETCR and its concept, and therefore we are sure there is a future for it – it is just a matter of time.

    “From our side, our main business concerns the road cars department and this is the company field that we are focusing on at the moment.”

    Quelle: TouringCarTimes

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  • Mach ich ja gerne. ;) Leider liegen die Aktivitäten im TW-Motorsport bei/mit Alfa Romeo derzeit etwas brach. Die wenigen verblieben Vertreter schlagen sich wacker, aber es müsste zukünftig wieder mehr und vor allem auch mal wieder Werksgestütztes kommen. Stay tuned!

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